Hoe jij je in deze tijd echt gaat onderscheiden en binnen ‘no time’ een specialist kan worden.

DE SPECIALIST

Een specialist wordt niet geboren, dat is je eigen verantwoordelijkheid…en verdienste.

Je bent nieuwsgierig en wilt alles weten over een bepaald onderwerp. We lezen, studeren, leren en implementeren de opgedane kennis voor onszelf. Maar op een bepaald moment ben je uitgeleerd…de groeicurve vlakt af. 

De enige manier om verder te groeien is om te helpen, de opgedane kennis over te dragen aan anderen. Door op deze manier bij te dragen aan de groei van anderen helpt jouw weer verder te groeien.

“Those who know, do. Those that understand, teach.” 
Aristotle

En in deze uitdagende en leerzame tijd is het misschien tijd om een online expertise business op te zetten. Of je dit nu doet om totaal iets nieuws te beginnen of om je huidige offline business nog beter op de kaart te zetten waardoor je na een crisis sterker bent dan ooit.

De voordelen van een online business zijn duidelijk:

  • Je hebt geen kapitaal nodig.
  • Je hebt geen fysieke lokatie nodig, alles kan online. 
  • Je gaat gezien worden als een specialist, de expert, (als je genoeg waarde levert)!

Het enige wat je nodig hebt is jouw kennis, een computer en een goede internetverbinding.

Wordt binnen een paar dagen een expert, op welk vakgebied dan ook, voor nog geen 50 euro!

Ben je nog geen specialist? Geen probleem…

  1. Ga naar amazon.com en koop voor een paar euro de 2 hoogst gewaardeerde en meest verkochte boeken in ‘kindle format’ over jouw onderwerp. Binnen een paar minuten kan je aan de gang. Lees deze, bestudeer deze!

Als je je realiseert dat 90% van de mensen die een boek koopt niet meer dan 10% van dat betreffende boek leest…

  1. Ga naar udemy.com en koop, alleen als ze in de aanbieding zijn, de 2 hoogst gewaardeerde en meest verkochte online cursussen over jouw onderwerp. Kijk, luister en leer!

Realiseer je dat ook hier, op dit platform, veel mensen een online cursus kopen maar er vervolgens niet mee doen…

  1. Ga naar youtube.com. Vul jouw onderwerp / zoekterm in en zoek naar relevante informatie die veel bekeken is en veel likes heeft.

Binnen een paar dagen weet jij meer dan 90% van de mensen over dit onderwerp. 

Dat betekent dus dat je heel veel mensen iets te leren hebt en dat je gezien kan gaan worden als de specialist. 

En wie zou er meer omzet en winst kunnen genereren. Een generalist of een specialist?


Pin It on Pinterest