Dit is wat elke ondernemer met weinig of geen personeel sowieso moet weten om zijn of haar winst te verdubbelen. 


The Customer Value Journey Simplified

  • Heb jij moeite om meer nieuwe klanten te vinden? 
  • Om je bestaande klanten meer te laten kopen?
  • Of je bestaande klanten vaker te laten kopen?

Als je op één of meerdere van bovenstaande vragen JA antwoord dan is het begrijpen van deze simpele versie van de Customer Value Journey van essentieel belang. 

Hoe zou jouw toekomst eruit zien als complete vreemden loyale klanten van jou worden, die jouw bedrijf aanbevelen aan anderen en van je blijven kopen?

De Customer Value Journey bestaat uit meerdere stappen die mensen kunnen afleggen vanaf het moment dat ze jouw bedrijf ontdekken tot en met het aanbevelen van jouw bedrijf aan anderen. 

Als je één of meerdere stappen vergeet dan haal je niet alles uit jouw bedrijf en kan je niet de maximale waarde bieden aan jouw klant. 

1. Laat zien dat je bestaat

De eerste stap in de Customer Value Journey is uiteraard jezelf laten zien. Als je jezelf niet laat zien, online of offline, dan weet een potentiële klant niet dat je bestaat en de kans dat ze iets van je gaan kopen is gelijk aan NUL. 

Je kan jezelf oa. laten zien door advertenties, blog-artikelen (zoals deze die jij nu leest), netwerkbijeenkomsten, beurzen of evenementen, social media, flyers etc. De mogelijkheden zijn eindeloos. Zolang jij maar op de radar komt bij jouw potentiële klant. 

In deze eerste stap van de Customer Value Journey zal je iets van waarde moeten creëren voor jouw ideale klant. Anders is er geen reden om meer van je te lezen, te luisteren of te kijken.

2. Betrokkenheid

Het doel van de tweede stap is om jouw ideale klant te betrekken in de waarde die jij te bieden hebt. Je wil een ‘relatie’ opbouwen, jouw ideale klant emotioneel betrekken, waardoor ze meegenomen worden in de volgende stap van de Customer Value Journey. 

Deze tweede stap begint direct na de eerste stap. Dit kan betekenen dat ze jou gaan volgen op instagram, jouw facebook pagina liken of zich abonneren op jouw blog. 

Maar voordat jij vol gas gaat bloggen, actief aanwezig gaat zijn op social media of netwerkbijeenkomsten gaat volgen kan het handig zijn dat je je eerst eens gaat verdiepen in wie jouw ideale klant eigenlijk is. Tegen wie praat je? Waar hangen ze uit? Naar welke waarde of perfecte oplossing van een probleem is jouw ideale klant op zoek? Voor wie wil jij waarde bieden? Maar ook…met wie zou jij willen werken? 

3. Lead Magnet – een kleine commitment

Wanneer iemand jouw content gelezen, gezien of geluisterd heeft, dit meer dan interessant vind, jouw is gaan volgen op social media…dan is het tijd voor de volgende stap in de ‘relatie’. Je kan nu iets aanbieden (Lead Magnet) waar ze naar op zoek zijn, iets wat veel waarde heeft, een specifieke oplossing biedt, snel geconsumeerd kan worden en bij voorkeur direct leverbaar is, in ruil voor een email-adres. 

Tegenwoordig wordt je overal gevraagd om je email-adres in te vullen dus zorg ervoor dat de waarde of oplossing die je biedt echt goed is. Dit is naast de kennis die je al deelt via bijvoorbeeld een blog of social media, DE kans om het vertrouwen in jouw bedrijf verder op te bouwen. 

Voorbeelden kunnen zijn een ebook, een how-to video, gratis templates, cheat sheets etc. die een specifieke belofte waar maken. 

Je geeft dus iets wat jouw ideale klant graag wil, een specifieke oplossing voor een probleem, in ruil voor een email-adres om de ‘relatie’ op te bouwen, om vertrouwen te creëren. 

4. Tripwire – de betalende klant

Als jouw ‘gratis’ oplossing voor een specifiek probleem veel waarde levert, het specifieke probleem daadwerkelijk oplost, dan is de kans groot dat jouw ideale klant klaar is voor de volgende stap in de Customer Value Journey.

De beste manier om dat te doen om ze iets aan te bieden wat nog meer waarde biedt tegen een relatief laag bedrag (Tripwire). Doordat het bedrag laag en de waarde hoog is, is het risico dat de klant loopt laag. Er staat weinig op het spel.

Deze geringe investering kan ook een investering in tijd zijn.

Hoe ik dat doe?

Door middel van een GRATIS GESPREK

Wil je weten hoe jij de Customer Value Journey in jouw bedrijf kan implementeren? Hoe jij makkelijk meer klanten krijgt? Hoe jij jouw klanten meer kan laten kopen en vaker kan laten kopen?

Plan dan een Gratis Gesprek in, het verplicht je tot niets, levert veel waarde en kost een beetje tijd.

Direct contact opnemen via WhatsApp, Messenger, Email of Bellen kan natuurlijk ook.

Whatsapp | Bas Willemsen Messenger | Bas Willemsen Mail | Bas Willemsen  Phone | Bas Willemsen

Het zogenaamde Tripwire aanbod is niet bedoeld om veel winst te maken. Het is bedoeld om de klant stap voor stap te laten zien wat jij voor hem of haar kan betekenen.

De eventuele inkomsten van een tripwire kan je weer gebruiken om te adverteren, om nieuwe klanten de eerste stappen te laten maken in de Customer Value Journey. De echte winst maak je met jouw Core Product.

5. Lever meer dan beloofd

Een aankoop maakt klanten enthousiast. Dit is dus HET moment om verder te bouwen op dit enthousiasme. 

Op het moment dat jouw klant gebruik heeft gemaakt van het Tripwire aanbod wil je meer leveren dan je hebt beloofd. 

Het Tripwire product zelf heeft al een hoge waarde voor een relatief lage prijs of een geringe investering in tijd maar door jouw klant een extra bonus te geven die ze niet verwachten maak je ze nog enthousiaster. Je geeft ze een onvergetelijke ervaring en vergroot het vertrouwen wat ze hebben in jouw bedrijf of merk. 

Deze bonus kan van alles zijn. Een extra gratis ebook, een kortingsvoucher, gratis toegang tot een online programma… 

6. Core Offer – maak winst!

In deze fase van de Customer Value Journey wil je dat jouw bestaande klanten zoveel vertrouwen hebben in jouw bedrijf of merk en de waarde die jij levert. Je wil dat jouw klanten opnieuw iets van je gaan kopen, bij voorkeur jouw Core Product. 

Het Tripwire aanbod is ontworpen om het vertrouwen in jouw bedrijf of merk op te bouwen, inkomsten te genereren om nieuwe klanten aan te trekken maar niet zozeer om winst te maken.

Jouw Core Product is echter wel ontworpen om winst te maken. Dit betekent dat jouw Core Product zoveel waarde biedt dat je hier een hogere prijs voor kan vragen. Dat de oplossing die jij biedt groter en beter is, sneller bereikt kan worden, meer tijd bespaart , meer geld oplevert waardoor de aankoop van het Core Product een ‘no-brainer’ wordt.

Als jij onderscheidend wil zijn, realiseer je dan dat het altijd om de behoeftes, het gewenste eindresultaat van de klant gaat! De klant staat voorop.

7. Referrals

Als jouw Core Product zo goed is, echt waarde levert, echte problemen oplost dan zullen jouw klanten tevreden zijn. Tevreden klanten willen graag hun ervaring met anderen delen maar vaak moet je ze wel aanmoedigen om dit te doen. 

“Consumenten vertellen twee keer zoveel mensen over een slechte ervaring dan over een positieve ervaring” 

– White House Office of Consumer Affairs

Slecht nieuws wordt makkelijker verspreid dan goed nieuws. Maar als jij heel veel waarde hebt geleverd, heel veel problemen oplost met jouw product dan zijn jouw klanten meer dan bereid om dit met anderen te delen, als jij hier om vraagt. 

Vraag jouw klanten om hun positieve ervaring te delen op social media of een review achter te laten op google.

Ook hier kan je weer gebruik maken van ‘lever meer dan beloofd’. Als jouw klant een review heeft achtergelaten, stuur ze dan een bijvoorbeeld een ‘thank you note’, een kortingsvoucher of iets anders waarmee je jouw dank laat blijken. 

Passie omgezet in een werkende visie!

Bas heeft mij geholpen mijn passie om te zetten in een werkende visie.

Mijn omzet is de afgelopen maanden verdubbelt. Ik krijg een herkenbare branding. We hebben een gestructureerde marketing op gezet.

En voor mij het allerbelangrijkste: wanneer ik hierin vastloop, bel ik met Bas, heb ik 100 nieuwe inzichten.

Letterlijk: #reprogramyourbusiness

Patrick Slegtenhorst

Eigenaar, NEURORESET

Gratis Gesprek

Wil je weten hoe jij de Customer Value Journey in jouw bedrijf kan implementeren? Hoe jij makkelijk meer klanten krijgt? Hoe jij jouw klanten meer kan laten kopen en vaker kan laten kopen?

Plan dan een Gratis Gesprek in, het verplicht je tot niets, levert veel waarde en kost een beetje tijd. 

Direct contact opnemen via WhatsApp, Messenger, Email of Bellen kan natuurlijk ook.

Whatsapp | Bas Willemsen Messenger | Bas Willemsen Mail | Bas Willemsen  Phone | Bas Willemsen

Pin It on Pinterest

Share This